יום שלישי, 15 במרץ 2016

מטלה שנייה- יחידה 1- גלובליזציה

1. כיום אנגליה היא אחת מהמדינות המתועשות ביותר בעולם. היא מייצרת מספר מוצרים, החל ממחטי תפירה ועד לציוד מכרות. המדינה מובילה בבניית ספינות ויצרנית חשובה של טקסטיל ומוצרים כימיים. מכוניות רכבות ומטוסים הם גם מוצרי תעשייה חשובים באנגליה.                                              
העיר לונדון הפכה במהלך העשורים האחרונים במאה ה-20 לאחד המרכזים הפיננסיים הגדולים בעולם          בנוסף תעשיית הרכב באנגליה היא תעשיה גדולה מאוד ומפותחת מאוד כמו יגואר, אסטון מרטין ועוד...

2. באנגליה יש מס' חברות רב לאומיות כמו יגואר, יגואר היא חברת רכבי יוקרה בעיקר והיא מייצאת רכבים לכל העולם.                                                                                                                                    החברה הוקמה בשנת 1922 בבלקפולבבריטניה על ידי ויליאם ליונס. ליונס עסק בשנים אלו בייצור סירות לאופנועים ואלו היו פופולריות למדי במדינה. בשנים אלו כונו הסירות בשם SS, אך לאחר מלחמת העולם השנייה נוצרה בעיה להשתמש בכינוי זה עקב הקשר למפלגה הנאצית ולכן בחר ליונס לשנות את שם החברה ליגואר. בשנים מאוחרות יותר, נהנתה יגואר מהצלחה במכירות וכן על מסלול המירוצים. בשנת 1960 רכשה יגואר את הזכויות לשימוש בשם דיימלר אך לא עשתה בו שימוש.
יגואר משווקת בישראל משנת 1995 על ידי חברת מאיר למכוניות ומשאיות, המייבאת גם את הונדה ווולוו. שנת השיא במכירות הייתה שנת 2008, בה מכרה החברה 125 רכבים.                                                  
3. המטבח האנגלי הוא מונח המתאר את תרבות האוכל והבישול של אנגליה. מונח זה מתייחס למטבח המסורתי של אנגליה.
למטבח האנגלי מאפיינים רבים הדומים למאפייני המטבח הבריטי אך גם מספר מאפיינים הייחודיים לו. מטבח זה הושפע אף הוא, בדומה למטבח הבריטי, מההגירה הרבה לאנגליה מהודו, פקיסטן ודרום מזרח אסיה בתום מלחמת העולם השנייה.                                                                                                   מס' מנות מסורתיות באנגליה:
צלי של יום ראשון נחשב לאחד המאפיינים היודעים ביותר של המטבח האנגלי. המדובר בארוחת צהרים או ארוחת ערב שהוגשה ביום ראשון ואשר כללה צלי בקר, תפוחי אדמה וירקות צלויים המוגשים ברוטב וכן פודינג יורקשייר. סוג הרוטב וסוג הצלי השתנו, כאשר רוטב מנטה הוגש עם בשר כבש, רוטב תפוחים עם בשר חזיר ורוטב לחם הוגש עם בשר עוף. במהלך המאה ה-19 הייתה מקובלת גם גרסה של ארוחה זו עם בשר אווז.
ארוחה זו הייתה ארוחה משפחתית, שהוכנה שעות רבות ואף יום לפני להגשתה, ושאריותיה נאכלו ביום שני בשבוע - יום הניקיון השבועי בו לא היה לעקרות הבית זמן לבשל.
מסורת תה של מנחה הגיעה לשיאה במקביל לשיאה של האימפריה הבריטית. בשעות אחר הצהריים נהגו העסקים להיסגר ותושבי אנגליה אכלו בביתם ארוחה זו. שינוי בתנאי העבודה המודרניים הביא לירידה בפופולריות של המנהג, וכיום ארוחה זו פופולרית בעיקר בקרב תיירים. לצד התה הוגש בארוחה זו לחמניות סקונס עם ריבה ושמנת עשירה או שמנת תה. לעתים הוגשו גם עוגות פרפרים, וכן סנדוויצ'י מלפפונים.
המטבח האנגלי מאופיין במזון פשוט ומהיר אשר נמכר בפאבים ובחניות לאחר שעות העבודה, ואשר שימש את החקלאים והפועלים האנגליים.
אחת המנות המסמלות את המטבח האנגלי בפרט והמטבח הבריטי בכלל היא דג וצ'יפס - מנת הטייק אווי שנמכרת בפאבים ובחנויות ייעודיות.
מנות נוספות מסוג מזון מהיר זה הם פאי סט וכליות, שהוגש לרוב לצד מחית תפוחי אדמה.

4. זיהום אויר באנגליה
זיהום אויר זה מצב שבו לאויר נוספים חומרים כימיים וביולוגים המזיקים לבריאות האדם, לחי ולצומח. 
באגליה זיהום האויר הוא בעיקר תוצאה של מעשה ידי אדם והוא נגרם כתוצאה מפליטות מזהמים ממפעלים תעשייתיים, תחבורה מזהמת ועוד...
זיהום האוויר בולט במיוחד בערים גדולות, עקב ריבוי כלי הרכב הפולטים פיח ומפעלי התעשייה בהן.
הנפגעים העיקריים הם:
- בריאות בני האדם שנאלצים לנשום אויר מזוהם ביום יום והדבר פוגע בבריאותם.
- בריאות בעלי החיים בטבע שנאלצים לנשום אויר מזוהם ביום יום והדבר פוגע בבריאותם.
- בריאות הצומח בטבע 
ההשפעה של זיהום האויר על בני האדם היא גרימת מחלות, דבר המשפיע על אורח החיים שלהם וגרימת מוות לא טבעי כתוצאה ממחלות אלו.
המדינה מנסה להתמודד עם הבעיה במספר דרכים:
א. הטלת מס על מכוניות הנכנסות למרכז העיר במהלך ימי העבודה. מי שפטורים מהמס אן מכוניות בעלות פליטה נמוכה, אופנועים ומכוניות חשמליות.
ב. הגדרת "איזור פליטה נמוכה" - הטלת קנס מוגדל על כלי רכב מזהמים במיוחד כמו אוטובוסים ומשאיות.
ג. התאמות באוטובוסים ומוניות להקטנת פליטת הגזים המזהמים.
ד. עידוד מעבר לנסיעה ברכבים היברידים.
ה. כיבוי רמזורים בשעות הלילה - על ידי כך הקטנת פליטת עשן מזהם ממכוניות העומדות באור אדום.
ו. פריסת "פודים" - קרונות רכבת קטנים בעלי גלגלי גומי הנוסעים בנתיבים מיוחדים ומופעלים על ידי סוללה ומנוע חשמלי - כמערכת תחבורה ציבורית.

אני מציע ש:
התושבים יעברו לתחבורה ציבורית כמה שיותר וכמה שפחות תחבורה פרטית.
- כאשר אנחנו צריכים ללכת למקום קרוב לבית לנסוע באופניים או ללכת ברגל במקום לנסוע ברכב.
- להפסיק לייצר רכבים פולטים ולייצר רק רכבים חשמליים. 
-  לעשות בתוך הערובות של המפעלים מסננים שיסננו את כל האויר המזהם ויפלטו רק אויר נקי.



 סלוגן:





                        רק עוד קצת ו... die




















תגובה 1:

  1. היי איתי
    כתבת יפה ואף הסלוגן מקורי.
    רצוי להוסיף תמונות, בייחוד של התרבות.
    ציון 95

    השבמחק